Ekonomi

Published on Ocak 27th, 2021

0

MAN, Almanya’da 3 bin 500 çalışanı işten çıkaracak

Şirketten yapılan açıklamada bazı fabrikaların kapatılacağına da işaret edildi.

Anadolu Ajansı’nın haberine göre, Otomobil üreticisi Volkswagen AG’ye ait kamyon üreticisi MAN’ın, Almanya’da 2022’nin sonuna kadar 3 bin 500 çalışanının iÅŸine son vereceÄŸi bildirildi.

MAN tarafından yapılan açıklamada, yönetim kurulunun ÅŸirketin sürdürebilir olarak yeniden yapılanması için Ä°ÅŸ Konseyi ve IG Metall sendikasıyla iÅŸten çıkarmalar dahil kilit konular konusunda anlaÅŸmaya vardığı belirtildi.

AnlaÅŸmaya göre, 2022’nin sonunda, Almanya’da sosyal haklar mümkün olduÄŸunca korunarak 3 bin 500 kiÅŸinin iÅŸine son verilecek.  

Açıklamada, üretiminin yeniden yapılandırılması kapsamında bazı fabrikaların kapatılacağına iÅŸaret edilerek, bu kapsamda Avusturya’nın Steyr kentindeki fabrikanın yanı sıra Almanya’daki Plauen fabrikasının da tartışmaya açık olduÄŸu vurgulandı.

Yeniden yapılanmanın, şirketin faaliyet bilançosuna 1,7 milyar euro olumlu katkı yapmasının beklendiği açıklamada yer aldı.

Avrupa BirliÄŸi’nin iklimi korumaya yönelik yeni düzenlemelerinin baskısı altında kalan MAN, daha önce Almanya ve Avusturya baÅŸta olmak üzere dünya çapındaki 36 bin olan iÅŸ gücünü 9 bin 500 azaltmayı planlıyordu.

Tags: , , ,


About the Author



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Back to Top ↑