Kanko: Vatandaşa yüzde 284 vergi, dev şirkete sıfır vergi
CHP Kocaeli Milletvekili Prof. Dr. Mühip Kanko, TBMM Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, hükümetin vergi politikalarını eleştirerek, vatandaşın yüksek vergiler altında ezildiğini, bazı şirketlere ise ayrıcalık tanındığını savundu.
Avrupa Demokrat Haber Merkezi
CHP Kocaeli Milletvekili Prof. Dr. Mühip Kanko, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, AKP’nin vergi politikalarını sert sözlerle eleştirdi. Türkiye’de otomobil fiyatlarının yüksek vergiler nedeniyle Avrupa’nın ve dünyanın en pahalıları arasında yer aldığını belirten Kanko, vatandaşın araç sahibi olmasının her geçen gün daha da zorlaştığını söyledi.
Kanko, vatandaşların otomobil satın alırken yüzde 284’e varan oranlarda vergi ödediğini ifade ederek, elektrikli otomobil üreticisi BYD’ye sağlanan vergi avantajlarının kamuoyunda soru işaretleri yarattığını dile getirdi.
Konuşmasında, “Türkiye, AKP hükümetinin yüksek vergi politikaları nedeniyle otomobilin Avrupa’da ve hatta dünyada en pahalı satıldığı ülkelerin başında gelmektedir. Vatandaş araç satın alırken yüzde 284’e varan vergiler ödemek zorunda bırakılırken, elektrikli otomobil devi BYD’nin Türkiye’ye yatırım yapma vaadi karşılığında 53 bin aracı sıfır vergiyle ülkeye getirdiği ortaya çıkmıştır. Bu uygulamanın Türkiye ekonomisine milyarlarca dolarlık zarar verdiği ifade edilmektedir” dedi.
Ayrıcalıklı şirketler eleştirisi
BYD ile yapılan teşvik anlaşmasının iktidarın en üst düzey temsilcilerinin katıldığı törenle imzalandığını hatırlatan Kanko, ekonomik tercihlerin vatandaş lehine değil, belirli sermaye grupları lehine yapıldığını ileri sürdü.
Kanko, “Bir tarafta aracını yenilemek, işine gitmek, ailesinin ihtiyaçlarını karşılamak isteyen milyonlarca vatandaş ağır vergi yükü altında ezilirken, diğer tarafta ayrıcalıklı şirketlere kapılar sonuna kadar açılmaktadır. Bu tablo, AKP’nin yıllardır sürdürdüğü çifte standardın ve adaletsiz ekonomik anlayışın en açık göstergelerinden biridir” ifadelerini kullandı.
Vergi adaleti çağrısı
Türkiye’deki vergi sisteminin gelir adaletini sağlamak yerine vatandaşın sırtına yük bindiren bir yapıya dönüştüğünü savunan Kanko, “Millet ağır vergiler altında yaşam mücadelesi verirken, ayrıcalıklı şirketlere ve yandaş sermayeye sağlanan imkânlarla adaletten ve eşitlikten söz etmek mümkün değildir. Türkiye’nin kaynakları belli çevrelerin değil, 86 milyon vatandaşın hakkıdır. Ancak bilinmelidir ki bu adaletsiz düzen sonsuza kadar sürmeyecektir. Halkımızla birlikte bu düzeni değiştirecek, vergide de ekonomide de adaleti yeniden tesis edeceğiz” dedi.
Kanko, ekonomik krizin derinleştiği ve vatandaşın alım gücünün düştüğü bir dönemde hükümetin önceliğinin yeni vergi yükleri oluşturmak değil, vergi adaletini sağlamak olması gerektiğini belirterek, “Türkiye’de vatandaşın ödediği her kuruşun hesabı verilmelidir. Ayrıcalıklı şirketlere tanınan imtiyazlar son bulmalı, devlet herkes için eşit davranmalıdır” çağrısında bulundu.























































