Mersin ve Van’da özgürlük mitingleri: Devlete adım attırmamız gerekiyor
Van ve Mersin’de gerçekleştirilen “Özgür önderlikle özgür topluma” mitinglerinde Kürt halkının statüsü için mücadelenin devam edeceği vurgulandı.
Tevgera Jinen Azad (TJA), Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) ve Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) tarafından “Özgür önderlikle özgür topluma” şiarıyla Kürt Ulusal ve Demokratik Önderi Abdullah Öcalan’ın özgürlüğü talebiyle Mersin ve Van’da mitingler düzenlendi.
VAN
Van Kalesi yanında bulunan Newroz alanında düzenlenen mitinge Van ve çevre kentlerinden gelen halk katılım sağladı. Alanda; “Bijî serok Apo” ve “Bê serok jiyan nabe” sloganları atıldı.
Mitingde DBP Eş Genel Başkanı Keskin Bayındır, TJA aktivisti Sebahat Tuncel birer konuşma yaptı.
Kürt halkının mutlaka özgürlüğüne kavuşacağına vurgu yapan Bayındır, şunları söyledi: “Buradan Rêber Öcalan’a sesleniyoruz; biz halk olarak özgürlüğüne kadar seninleyiz ve bunun için mücadele edeceğiz. Biz bu süreçte çok çalıştık ve buraya ulaştık. Biz artık statüye kavuşmak istiyoruz. Bugüne kadar Kürt sorunun katliam ve öldürmekle çözmek istediler ama bundan sonra artık sizin zulmünüze boyun eğecek bir Kürt yoktur.
Kürtler kendilerini yönetebilir artık. Sayın Öcalan bu meseninin tarihi olduğunu söylüyor. Bu süreçte Kürt ve Türk halkının rolünü oynaması gerekiyor. Kürtler birliklerini sağlamak zorundadır. Bizim bu güçle devlete adım attırmamız gerekiyor.”
‘HALKLAR BARIŞ İSTİYOR’
Kürtlerin 50 yıl boyunca büyük bedeller ödediğini dile getiren Sebahat Tuncel, şöyle devam etti: “Büyük acılar yaşadık ama asla diz çökmedik, direndik ve kazandık. Biz buradan Başkan Apo’ya özgürlük istiyoruz. Ama devlet hala anlayışını değiştirmiyor. İmralı’nın kapılarını devlet değil halk açar. Bunun için mücadele etmemiz gerekiyor. Sayın Öcalan’ın özgürlüğü bir halkın özgürlüğüdür. Türkiye halkları barış istiyor. Bu ülkenin namuslu aydınları, yiğit evlatları gibi; tıpkı Kadir İnanır gibi. Selam olsun Türkiye halklarının barış mücadelesine.”
Konuşmaların ardından Sîmyager, Sanatçı Beser Şahîn ve Koma Amed ise ilerleyen saatlerde sahne aldı.
MERSİN
Eski Tevfik Sırrı Gür Stadyumu yanındaki Millet Bahçesi’nde düzenlenen mitingde DEM Parti Eş Genel Başkanı Tülay Hatimoğulları ile İmralı Sekreteryası’ndan Çetin Arkaş konuşma yaptı.
Arkadaş, sürecin hassas ve kritik bir aşamada olduğuna dikkat çekerek, şu ifadeleri kullandı: “Siyasal iktidar hesaplarına, oy hesaplarına gerek yok; halkların geleceği en güçlü iktidardan çok daha kıymetlidir. Evlatlarımızın özgür ve onurlu bir şekilde bir arada yaşama umudu, bütün hükümet olanaklarından çok daha güçlüdür. O yüzden zamanı iyi kullanalım, oyalamaya gerek yok.
‘ÖCALAN YENİDEN AĞIR TECRİT ALTINDA’
Önder Apo yeniden ağır bir tecrit altındadır. Tek bir avukatı, heyet ya da ailesi kendisiyle görüştürülmüyor. Neden niye bunu yapıyorsunuz? İmralı’nın kapısını keyfinize göre açıp keyfinize göre kapatıyorsunuz; böyle hukuk devleti, böyle müzakere, böyle barış mı olur? Bu halkın hassasiyetleriyle oynamaktan vazgeçin. Süreçte bazı tıkanmalar olabilir ama bu tıkanmayı Önder Apo’dan başkası aşamaz.”
‘BİZDE PİŞMAN OLMIŞ BİR HAL VAR MI?’
“Pişmanlık yasası” dayatmalarına dair söylemlere değinen Arkaş, “Dönüp dolaşıp yine pişmanlık yasasına gelecekseniz, dönün de bu meydandaki on binlere bir bakın; bizde hiç pişman olmuş bir hal var mı? Yaratılmaya çalışılan kardeşlik hukuku, böyle aşağılayıcı yaklaşımları kabul etmez” dedi.
‘YÜKSEKDAĞ, DEMİRTAŞ SERBEST BIRAKILSIN’
Arkaş’ın ardından konuşan DEM Parti Eş Genel Başkanı Tülay Hatimoğulları, tüm halkların eşitliği, eşit yurttaşlık için mücadele ettiklerini belirterek, şunları söyledi: “Demokratik bir sürecin sağlıklı yürütülebilmesi için Öcalan’ın özgür olması büyük bir önem taşımaktadır. Kayyım uygulamalarına derhal son verilmeli, seçilmiş belediye başkanlarımız görevlerine iade edilmelidir.
CHP üzerindeki siyasi operasyonlar derhal durdurulmalıdır. Yüksekdağ, Demirtaş ve bütün Kobanê tutsakları derhal serbest bırakılmalı. Ve buradan Çukurova’nın bu güzel havasında hep birlikte hapishanelere de bir selam göndereceğiz.”
Konuşmaların ardından Eylül Nazlıer, Ronî Artin ve Arhat sahne aldı.























































