Covid-19 hastalarını “Acı çekmesin” diye öldüren doktor tutuklandı
Almanya’nın Essen kentinde görev yapan bir baÅŸhekim, yoÄŸun bakımda tedavi gören iki ağır Covid-19 hastasını kasten öldürme suçundan tutuklandı. Doktor savunmasında, hastaların acı çekmesini önlemek istediÄŸini söyledi.
Almanya’da Covid-19 tedavisi gören ve durumu ağır olan iki hastayı kasten öldürmekle suçlanan bir baÅŸhekim tutuklandı. Essen Savcılığı ve Essen Polisi’nden yapılan açıklamada, Essen KliniÄŸi’nde görev yapan 44 yaşındaki baÅŸhekimin, hastalarına kasıtlı ve yasa dışı bir biçimde, ölüme yol açan ilaçlar verdiÄŸi belirtildi.
Yoğun bakım servisinde tedavi gören 47 ve 50 yaşlarındaki iki Covid-19 hastası, 13 ve 17 Kasım tarihlerinde yaşamlarını yitirmişti.
Zanlı başhekimin ifadesinde ölüm vakalarından sadece biri hakkında konuştuğu ve itirafta bulunduğu belirtildi. Nöbetçi mahkemece hakkında tutuklama kararı çıkarılan doktorun ifadesinde, büyük acılar çeken hastasının acılarına son vermek istediğini ifade ettiği bildirildi.
Essen Üniversitesi KliniÄŸi’nden yapılan açıklamada ise, tutuklanan baÅŸhekimin geçen ÅŸubat ayında göreve baÅŸladığı aktarılarak, “Hekimin iki vakada, ölmek üzere olan hastalarına, ölüm sürecini hızlandıracak bir madde verdiÄŸi ihtimali üzerinde duruluyor” denildi.
Klinik yönetiminin, ölüm vakalarından kuşkulanarak derhal Savcılığa ihbarda bulunduğu belirtiliyor.
(DW)
























































